2011年5月22日 星期日

廚藝小天王2011特別篇劇照

廚藝小天王2011特別篇 (Aji Ichimonme SP)



導演: 羽住英一郎
編劇: 兩澤和幸
主演: 中居正廣、亞利桑德羅•岡薩雷斯•伊納裏多
語言: 日語
字幕:中文繁簡體
上映日期: 2011-01-08

簡介:

這是這部劇自1998年作為特別劇重播一次後,12年來的再次復活。
談到這部劇的拍攝,中居正廣苦笑著說,當時是第一次出演完全關於飲食方面的電視劇, 在劇中不斷練習烹飪技巧導致讓手臂酸疼到抬不起來。當被問到最擅長的料理時候, 他則表示醋拌涼菜應該是做的最好的。 「牡蠣油配上醋拌起來味道很好,當然加上一點料酒會更棒。」

中居正廣坦言出演這部劇時還不屑於演電視劇,而一心想要做主持的工作。

但是現在看來,它絕對是演藝生涯中一部重要的作品。

由 SMAP成員中居正廣主演的朝日電視臺特別劇《廚藝小天王》,近日正式在東京•東大泉的東映東京攝影所內殺青。該劇是中居第一次主演的日劇,從95年開始拍過兩次連續劇、兩次特別劇。這次是該系列久違12年的復活,中居又再次扮成白衣廚師登場:「穿上這身衣服就深刻覺得自己年紀大了,身體也變壯了。不過 22、3歲時候任性精神的感覺也找回來了,所以穿起廚師衣服感覺也很不錯。我也會努力練習使用猜到的。」

這次的故事以老牌料理店的食品偽裝問題開始,中居扮演的廚師•伊橋悟也已經從打雜的夥計變為有責任有地位的大廚,年齡設定和他一樣都是38歲。中居苦笑著說:「我們也都是未婚呢,大概我們之間連性格都很相似吧。」他宣傳該劇:「這部劇在我今年的年表裏一定是加粗字體的作品。熱血又充滿昭和氣息的劇情,希望年輕人也能看看。」

觀看視頻: 1集

Aji Ichimonme SP

Synopsis

A story of an Itamae (a cook in a Japanese kitchen), Ihashi Satoru (Nakai Masahiro), who was in training to become a cooker. For this drama special, it will fast forward to 12 years later where Ihashi is now at a high position as Itamae who tries...

Cast: Masahiro Nakai as Satoru Ihashi, Nenji Kobayashi as Nobuyoshi Kumano, Shingo Yanagisawa as Tadashi Yamaguchi, Takashi Naito as Tatsuo Sakamaki, Kumiko Okae as Sayoko Sakamaki

Director: Eiichiro Hasumi

Broadcast period: January 8, 2011

2011年5月6日 星期五

鄰家美人劇照


鄰家美人 (The Beautiful Neighbor)



導演:小松隆志
主演:仲間由紀惠、檀麗
類型:懸疑 都市
地區:日本
語言:日語
年份: 2011

簡介:

你,對你的鄰居,究竟瞭解多少呢?
一位舉止優雅,風韻十足,充滿神秘感的謎一般的美女沙希(仲間由紀惠飾),搬到了一位雖平凡但幸福的主婦繪裏子(檀麗飾)的家隔壁,故事就從這裏...顯示全部
你,對你的鄰居,究竟瞭解多少呢? 一位舉止優雅,風韻十足,充滿神秘感的謎一般的美女沙希(仲間由紀惠飾),搬到了一位雖平凡但幸福的主婦繪裏子(檀麗飾)的家隔壁,故事就從這裏開始上演。 因為沙希的出現,繪裏子之前平淡如水的日常生活,是否會因為隨其而來出人意料的毛骨悚然之事的發生,而毀於一旦? 沙希到底有何目的所在? 她為何要將繪裏子選作目標? 繪裏子的丈夫渡部篤郎是一位被沙希所誘惑,被兩位美人玩弄于股掌間的公司小職員。 “女人,就喜歡看女人受苦。” 這是一場女人vs女人的戰爭。 一場終極的心理懸念之戰,大幕即將拉開。

觀看視頻: 1-10集

The Beautiful Neighbor (Drama)

Synopsis

A mysterious & beautiful woman Saki Meyer (Yukie Nakama) moves next door to happy ordinary housewife Eriko Yano (Rei Dan). Meanwhile, Eriko's husband Shinji Yano (Atsuro Watabe), becomes confused by his feelings for temptress Saki.

Saki Meyer comes alone saying her foreign husband will be coming to Japan soon from abroad. She slowly intrudes into Eriko's life and her family. Saki tears down Eriko's trust and threatens Eriko's happy daily life.

Shinji Yano is Eriko's husband. He works for a large consumer electronic home appliance company. Shinji is popular because he takes care of his subordinates. He is promoted so he live alone in Osaka. After moving to Osaka, he comes home to Tokyo on weekends. Lately though, he does not go home as often. During this time he becomes drawn to a mysterious dark woman.


Cast: Yukie Nakama as Saki Meyer, Rei Dan as Eriko Yano, Atsuro Watabe as Shinji Yano, Rieko Miura as Mayumi Aida
Director: -

Broadcast period: January 11, 2011

2011年5月5日 星期四

Dr.伊良部一郎劇照


Dr.伊良部一郎 (Dr. Irabu Ichiro)



導演: -
主演: 德重聰、餘貴美子、原幹惠

簡介:

不靠譜的另類醫生

觀看視頻: 1-8集

Dr. Irabu Ichiro (Drama)

Synopsis

Eccentric psychiatrist Dr. Ichiro Irabu diagnoses an odd Yakuza who is frightened of sharp objects, a psychiatrist who suffers from Obsessive-Compulsive Disorder and a woman who has delusions.

Meanwhile, 2 women help the unique doctor. There is Dr. Irabu's sexy nurse Mayumi (Kimiko Yo) and his wife Akane (Mikie Hara), who met the doctor at a blind date party and married him for his money. She demands 100,000,000 yen in compensation from Dr. Irabu.


Cast: Satoshi Tokushige as Dr. Ichiro Irabu, Kimiko Yo as Mayumi, Mikie Hara as Akane Irabu
Director: -

Broadcast period: January 30, 2011

2011年5月2日 星期一

LADY最後的犯罪畫像劇照


LADY最後的犯罪畫像 (LADY - The Last Criminal Profile)



演員: 北川景子、木村多江、平岡佑太、小澤征悅、須藤理彩、要潤
導演: 平野俊一
地區: 日本
類型: 懸疑年代: 2011

簡介:

LADY 最後的犯罪畫像 完美的犯罪,沒有指紋,甚至沒有目擊者…… 無法鎖定嫌犯的疑案,令搜查一課的精英刑警也頭疼不已。然而有個人,僅從現場遺留的一張收據就識破了犯人的真實身份。從犯罪的蛛絲馬跡之中鎖定犯人的特徵和藏身之處,將犯人逼入絕境,這是一支最強的犯罪分析隊伍! 2011年1月,拉開TBS連續劇帷幕的是,由活躍於電視劇、電影、廣告等各領域的人氣女演員北川景子主演的“LADY~最後的犯罪畫像”。 北川此次出演週五檔是首次出演TBS製作的連續劇,也是她本人第一次單獨主演黃金檔的連續劇。 本劇以警視廳搜查一課新設立的犯罪行動分析室(通稱:CPS)為舞臺,描寫了一支從犯罪的蛛絲馬跡之中推定犯人的特徵、對犯罪行為進行分析,將犯人逼入絕境的犯罪分析刑偵隊伍。 北川飾演了在美國FBI特工學院主修犯罪分析,隨後被警視廳新設立的“犯罪行動分析室”招入麾下的主人公——香月翔子。本劇講述了新晉犯罪畫像員翔子,在各個案件中漸漸成長為能獨當一面的犯罪畫像專家的過程,同時還通過真實再現犯罪畫像的過程,剖析常人難以理解的犯罪心理,描繪了犯罪背後所反映的社會問題,是一部深刻的懸疑連續劇。

觀看視頻: 1-10集

LADY - The Last Criminal Profile (Drama)

Synopsis

Former FBI agent Shoko Kazuki (Keiko Kitagawa) joins the Metropolitan Police Department's CPS division as a criminal profiler. Shoko Kazuki is extremely knowledgeable with her line of work, though she is inept when it comes to dating.

Cast: Keiko Kitagawa as Shoko Kazuki, Tae Kimura as Akira Yuki, Yuta Hiraoka as Keisuke Nibori, Risa Sudo as Marie Okue

Director: Shunichi Hirano, Takeyoshi Yamamoto

Broadcast period: January 7, 2011